Regulamin

I Informacje ogólne
1. Właścicielem sklepu internetowego www.mar-masz.pl zwanego dalej Sklepem jest firma P.P.H.U. MAR-MASZ Henryk Pioch Sierakowska Huta 21, 83-340 Sierakowice Nip 589-141-88-95
2.Sklep dostępny jest pod adresem www.mar-masz.pl
3. Składając zamówienie na www.mar-masz.pl Klient wyraża zgodę na umieszczenie w bazie danych www.mar-masz.pl i przetwarzanie swoich danych osobowych dla celów realizacji umowy. Podanie danych osobowych przez Klienta oraz zgoda na ich przetwarzanie jest konieczne do zrealizowania zamówienia przez www.mar-masz.pl


II Przyjmowanie zamówień
1. Klient może składać zamówienia w Sklepie 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
2. Informacje o produktach prezentowane na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
3. Rejestracja i założenie konta jest warunkiem koniecznym złożenia zamówienia w sklepie www.mar-masz.pl
4. Zamówienia są składane przez formularz zamówień umieszczony na stronie internetowej www.mar-masz.pl przy każdym produkcie. Przez złożenie zamówienia należy rozumieć wypełnienie formularza zamówienia znajdującego się w sklepie internetowym, zatwierdzenie go i automatyczne przesłanie do sklepu www.mar-masz.pl
5. Zamówienia z błędnie wypełnionym formularzem oraz zamówienia, które nie zostaną potwierdzone nie będą realizowane.
6. Aby sfinalizować zamówienie należy dodać do „koszyka” wybrane przez siebie produkty, określić sposób przesyłki i formę płatności oraz wskazać dane do wysyłki. Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma na podany przez siebie adres e-mail wiadomość potwierdzającą zamówienie.
7. Wszelkie zamówienia składane za pośrednictwem sklepu, kontaktu e-mail, telefonicznego lub portali aukcyjnych wymagają potwierdzenia dostępności towaru oraz potwierdzenia przyjęcia do realizacji, Potwierdzone i przyjęte do realizacji zamówienie nie może być anulowane.
8. Właściciel sklepu www.mar-masz.pl zastrzega sobie możliwość weryfikacji dokonanego zamówienia oraz jego anulowania w przypadku uzasadniającym wątpliwość co do rzetelności takiego zamówienia.


III Realizacja zamówień
1. Zamówienie jest realizowane pod warunkiem, że towar znajduje się na magazynie. W przypadku braku towaru lub jego części Klient jest informowany o tym drogą mailową i podejmuje decyzję o sposobie realizacji zamówienia (anulowanie całości, realizacji części zamówienia).
2. Sklep zastrzega sobie prawo anulowania zmówienia jeżeli nie ma towaru na magazynie, o czym informuje Klienta e-mailem.
3. Zmian w zamówieniu można dokonać tylko do momentu przystąpienia do realizacji zamówienia. Przez moment realizacji zamówienia rozumie się przekazanie go do wysyłki. Zmian można dokonać wyłącznie drogą mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
4. Produkty zamawiane na indywidualne zlecenie klienta nie mogą być anulowane oraz nie można wprowadzać zmian w zamówieniu.
5. Przewidywany czas realizacji zamówienia:
Towary dostępne na magazynie – wysyłka do 3 dni roboczych,
Towary sprowadzane na zamówienie – indywidualny czas realizacji.
W przypadku płatności przelewem czas dostawy wydłuża się o czas realizacji przelewu.
6. Standardowo do wszystkich produktów wystawiane są faktury VAT.
7. Ceny podane w sklepie internetowym www.mar-masz.pl są cenami netto w złotych polskich, ostateczna cena do zapłaty jest ceną brutto w polskich złotych zawierają podatek VAT 23%.
7a. Cena netto podana jest dla transakcji międzynarodowych, klientów z UE posiadających NIP UE.
8. Sklep www.mar-masz.pl zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie Sklepu, wprowadzania nowych towarów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian.


IV Dostawa
1. Zamówiony towar wysyłamy za pośrednictwem firmy kurierskiej, spedycji.
2. Koszty transportu ponosi Kupujący.
2a. Koszty wysyłki podane w opisie danego przedmiotu obowiązują na terenie Polski. Poza granicami Polski, koszty naliczane są indywidualnie.
3. Przesyłki wysyłane firmą kurierską zazwyczaj dostarczane są następnego dnia roboczego po dokonaniu wysyłki z naszego magazynu.
4. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub niedoręczenie towaru spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez Klienta.
5. Termin otrzymania przesyłki to czas realizacji zamówienia + czas dostawy.
6. Istnieje możliwość odbioru osobistego w siedzibie firmy.


V Formy płatności
Możliwe są następujące formy płatności:
- Gotówka – przy odbiorze osobistym.
- Przelew tradycyjny – z chwilą zaksięgowania wpłaty na naszym rachunku bankowym, zamówienie jest przekazywane do realizacji.
- Płatność za pobraniem.
- Raty/ Leasing.


VI Reklamacje, zwroty
1. W przypadku niezgodności towaru z opisem zawartym w zamówieniu lub stwierdzenia wad fabrycznych w towarze Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
2. Zgodnie z Ustawą z 30 maja 2014 r. "o prawach konsumenta" konsument może odstąpić od umowy zakupionego towaru, w ciągu 14 dni od dnia odebrania przesyłki. Firma MAR-MASZ dokona zwrotu ceny zakupionego towaru na rachunek klienta – pod warunkiem odesłania towaru z wypełnionym formularzem odstąpienia od umowy. Koszt dostawy oraz odesłania nie podlega zwrotowi. Zwrot zapłaconej ceny jest możliwy tylko wówczas, gdy towar nie był używany, ani nie został w żaden sposób uszkodzony i jest w oryginalnym opakowaniu wraz z załączonymi do towaru dokumentami Sprzedawcy.
3. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem. W przypadku uznania reklamacji, Klient otrzyma przesyłkę z naprawionym lub wymienionym na inny towarem, a jeżeli nie będzie to możliwe Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny towaru lub zaoferuje inne dostępne towary w zamian.
4. Podstawą reklamacji nie są różnice w wyglądzie towarów, oglądanymi na stronie internetowej, a dostarczonych klientowi, które to różnice mogą wynikać z innych parametrów, ustawień monitora.
5. W przypadku gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznym nie obowiązuje prawo odstąpienia od umowy ani gwarancja.
6. Nie ponosimy odpowiedzialności za uszkodzenia towaru, które powstały w skutek transportu. Przed odebraniem przesyłki prosimy dokładnie ją obejrzeć. W przypadku gdy opakowanie zostało uszkodzone lub istnieje podejrzenie, że zawartość została zniszczona prosimy o spisanie protokołu szkody w obecności kuriera (w miarę możliwości prosimy wykonać zdjęcie uszkodzonej paczki). Protokół stanowi podstawę do złożenia reklamacji w firmie kurierskiej.

VII Warunki gwarancji
Posiadamy przejrzyste warunki gwarancji, z którymi należy zapoznać się przed złożeniem reklamacji, aby pomóc szybko rozwiązać problem.
A. Urządzenia nowe
1. Gwarancja producenta jest udzielana na okres 12 miesięcy od daty zakupu w przypadku zastosowania zawodowego oraz na 24 miesiące od daty zakupu w przypadku zakupu i zastosowania konsumenckiego.
2. W okresie gwarancyjnym usuwane są wady wynikające z błędów produkcyjnych lub wad materiałowych.
3. Naprawy realizowane są w najszybszym możliwym czasie, jednak termin naprawy nie powinien przekroczyć 21 dni roboczych licząc od dnia dostarczenia maszyny do serwisu w siedzibie firmy. Termin ten może ulec przedłużeniu w przypadku konieczności sprowadzenia części z zagranicy. Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej naprawić maszynę.
4. W przypadku braku możliwości naprawy urządzenia w okresie gwarancyjnym, klientowi przysługuje prawo do wymiany urządzenia na nowe lub zwrot gotówki.
5. Warunkiem przyjęcia sprzętu do serwisu MAR-MASZ jest wypełnienie formularza reklamacyjnego wraz z dokładnym opisem występującym w nim wad, znajdującego się na stronie www.mar-masz.pl/regulamin oraz dostarczenie maszyny w stanie kompletnym wraz z dowodem zakupu i wydrukowanym formularzem reklamacyjnym.
6. W przypadku napraw gwarancyjnych prosimy dostarczyć urządzenie używając oryginalnego opakowania co zapewnia prawidłowy transport urządzenia.
7. Gwarant nie odpowiada za zniszczenia lub uszkodzenia produktu wynikające z niewłaściwego opakowania lub zabezpieczenia produktu przez Nabywcę w trakcie transportu. Serwis nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
8. W przypadku, gdy maszyna ma zostać naprawiona na miejscu u klienta ponosi on koszt podróży i pobytu serwisanta.
9. Po rozpatrzeniu reklamacji serwis kontaktuje się z klientem na podstawie danych podanych w formularzu reklamacyjnym.
10. Użytkownik traci gwarancję w przypadku:
10.1. demontażu lub modyfikowana maszyny przez ingerencję osób lub firm trzecich
10.2. nieprawidłowego montażu, konserwacji, magazynowana i transportowania maszyny
10.3. uszkodzeń mechanicznych, chemicznych, termicznych
10.4. niezgodnego użytkowania z instrukcją obsługi i przeznaczeniem
10.5. pracy urządzenia bez zalecanego przez producenta osprzętu (np. odciągu)
10.6. stwierdzenia, że sprzęt był nadal eksploatowany po ujawnieniu się objawów niesprawności
11. Gwarancja nie obejmuje:
10.1. wymiany części zużywających się w sposób naturalny (oraz części i materiałów eksploatacyjnych) np. styczników, bezpieczników, wrzecion, osi, przegubów, uszczelek, uszczelniaczy, oringów, simeringów, pomp chłodziwa, krańcówek, zabezpieczeń termicznych (itp.), łożysk, kabli zasilających, tarcz ściernych i tnących, linek napędowych, uchwytów narzędziowych, wierteł, dłut, olejów, smarów, zasilaczy, itp.
10.2. uszkodzeń powstałych na skutek wyładowań atmosferycznych lub z winy instalacji napięciowej.
10.3. uszkodzeń wynikających z przeciążenia sprzętu na skutek nadmiernej i/lub niewłaściwej eksploatacji
10.4. nieprawidłowego podłączenia instalacji zasilających (elektrycznych, pneumatycznych, hydraulicznych)
10.5. za naprawę gwarancyjną nie uważa się regulacji i dokręcenia połączeń śrubowych
11. Gwarant zastrzega sobie prawo obciążenia Reklamującego kosztami manipulacyjnymi związanymi z przeprowadzeniem ekspertyzy i transportem, jeśli reklamowany produkt będzie sprawny lub uszkodzenie nie było objęte gwarancją. W takim przypadku Reklamujący zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości kosztów Gwaranta.
12. Gwarancja nie daje Kupującemu prawa do domagania się zwrotu utraconych zysków lub dodatkowo poniesionych kosztów z powodu uszkodzenia urządzenia.
13. Po dokonaniu naprawy reklamowany towar będzie odesłany na koszt Gwaranta.
14. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie postanowienia Kodeksu Cywilnego.
15. Gwarancja na zakupione maszyny obowiązuje tylko na terenie Polski.
B. Maszyny używane
Przed zakupem należy zapoznać się ze stanem faktycznym i dokonać oględzin maszyny. Maszyny używane są sprzedawane bez gwarancji. Zakup maszyn używanych oznacza akceptację regulaminu.

VIII Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu Cywilnego i Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
2. Wszystkie dane osobowe uzyskane w trakcie działalności sklepu są poufne i chronione zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. "O ochronie danych osobowych".
3. Sklep www.mar-masz.pl zastrzega sobie prawo zmiany treści regulaminu w dowolnym czasie.
4. Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z zaakceptowaniem wszystkich postanowień regulaminu.